banner47

Gemlik Choppers Yemin Töreni

Gemlik Choppers Kulübü yeni üyeleriyle yemin töreni yaptı.

banner51
Gemlik Choppers Yemin Töreni

Gemlik Choppers Kulübü önceki akşam  "The Marmara Cafe ve Kahvaltı Evi'nde" görkemli bir yemin töreni ile yeni  üyelerini bünyesine kattı. 

Gemlik Choppers Kulübü yakından tanıyalım...

  • Türkiye’de faaliyet gösteren sayılı motosiklet derneklerinden birisidir. Temel hedefi chopper motosiklet sürücüleri ile bir araya gelerek, kaliteli organizasyon ve toplu sürüşlere imza atmak, özellikle motosiklete yönelik sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek, motosiklet ile ilgili teorik ve pratik eğitimler vermektir.

Fotoğraflar için tıklayınız

Neden Chopper?

  • Her türlü motorun kendine has özellikleri ve zevkli yönleri vardır. Özellikle gezi alanlarında chooper; uzun yollarda touring; stablize ve bozuk yollarda enduro-cross; otobanda da racing. Yarış motoru genelde 18 yaş civarı arkadaşların ilgisini çekerken, chopper tarzı kullanımda orta yaş üstü insanların motora ilgi gösterdiğini görmekteyiz. Dolayısıyla motor kullanımında yaş faktörü de önemli olmaktadır. Fakat, neden chopper dan vazgeçemeyeceğimizi açıklamak istiyoruz.

    Öncelikle custom-chopper-cruiser terimleri üzerinde durmak gerekir. Genelde ayaklar önde, kollar açık, hatta yüksekte kullanılan, V şeklinde konumlanmış motoru olan, eksozundan helikopter veya pancar motoru sesine benzeyen ses çıkaran, arka tekeri öne nazaran oldukça geniş olan, ön maşasının açısı diğer motorlara göre daha eğik bir şekilde konumlanan, sele yüksekliği düşük, daha ağır, nikelaj veya paslanmaz bölümleri daha fazla ön plana çıkan, görsel açıdan daha dikkat çekici nitelikteki motor tarzına “chopper”; bu tarz motorların seri üretilmiş şekline de “cruiser” denilmektedir.

    “Chopper”ın türkçe karşılığı “el yapımı” demektir. Bir başka anlatımla seri üretime dayanmayan imalat kast edilmektedir. Chopper, yukarıdaki özellikleri gösteren seri üretim (cruiser) motorlar üzerinde orjinalliklerini tamamen kaybedecek şekilde esaslı nitelikte tadilatlar yapılması veya bu tarza uygun şekilde, sıfırdan bir şasi veya motor üretilmesi ile oluşmaktadır. Fakat pratikte, söz konusu kullanım tarzı, daha doğrusu dizayn ve stil ön planda olduğu için, bu tarz motorların hepsine “chopper” denmektedir. Bir başka anlatımla, “chopper” ile üretim tarzından çok, bir biçim, kullanım ve sürüş tarzının algılanması söz konusudur.

    “Custom” ise kişiye özel imalatı ifade etmektedir. Sonuç olarak “chopper=el yapımı” imalat, “kişiye özel” imalatı da içinde barındırmaktadır. Bir başka anlatımla her chopper aynı zamanda bir customdır. Ancak, uygulamada chopper ile bir kullanım ve sürüş tarzı algılandığından, kişiye özel üretilen motorlar bakımından da “custom chopper” tabiri kullanılmaktadır.

    Yukarıda belirtilen tarzda seri üretim (cruiser) bir motor üzerinde, oynamalar yaparak o marka-model custom (kişiye özel) hale getirilmektedir. Örneğin, seri üretim motorun direksiyonunda, koltuğunda, egzozunda; bedeninize, zevkinize ve kullanım tarzınıza göre değişiklikler yaptığınızda o marka ve model, kişiye özel (custom) hale gelmiş olur. Custom da standart bir motor, kullanıcısının istekleri doğrultusunda modifiye edilmiştir. Chopper ise tektir bir eşi daha yoktur.Kısacası, custom standart bir makinanın modifiyeli halidir. Cruiser, standart fabrikasyon motordur. Chopper ise, seri üretim niteliği olmayan, her yönüyle kişiye özel, eşi benzeri olmayandır.

    Ancak tekrar vurgulamak gerekirse, pratikte, “chopper” deyimi ile algılanan, yukarıda belirtilen şekil, kullanım ve sürüş tarzıdır.

    Her türlü motorun ayrı bir özelliği ve kullanım tarzı olduğu ve yine her birinin ayrı haz verdiği hususunu yenilemek istiyoruz. Ancak chopper bakımından ayırıcı özellikleri vurgulamak gerektiğini düşünüyoruz.

    1-Chopperda sürat olmadığından, kaza yapma riski de azalmaktadır. Grup halinde yapılan gezilerde hızımız 90 km civarında olmaktadır. Bu da bir kaza durumunda, zarar görme olasılığını azaltmaktadır. Oysa diğer tarzlarda, yüksek sürat, kazada zarar görme ihtimalini arttırmaktadır.

    2-Süratin hızlı olmaması, yapılan geziden keyif alınmasını da sağlamaktadır. Bu şekilde, etrafı daha iyi gözlemleme, koruyucu malzemelerin daha az kullanımı ile ortamı daha iyi algılama ve hissetme söz konusu olmaktadır.

    3-Diğer tarz kullanımlarda, sürat yükseldikçe gruptan kopmalar yaşanmakta, bu da birliktelikteki psikolojik bağlılığı azaltmaktadır.

    4-Diğer tarz kullanımlarda, ayaklar dizlerden 45 derece kırık kalmakta ve uzun yollarda bu kırıklık diz eklemlerinde ciddi deformasyonlara neden olabilmektedir. Oysa chopperda, ayaklarımızı ileri uzatarak veya normal kullanımda diz ekleminden fazla kırmayarak daha rahat bir kullanım elde etmekteyiz. Ayrıca, arkamıza sırtlık yaptırarak, belimizi buna dayayabiliriz.

    5-Chopper motorlar üzerinde kişiliğimizi yansıtan değişiklikler yaparak, bu motorlara kişilik katabilmekteyiz. Örneğin motorların, egzozları, direksiyonları, oturma yerleri, koruma demirleri, çantaları, çamurlukları, tekerlekleri, jantları vs. gibi bir çok yerinde kişiliğimize uygun değişiklikler yapmaktayız.

    Bu da bizim fabrikasyon (rutin) (standart) üretim ve kullanım yerine, kişiye özel düzenlemelere, dolayısıyla da özgünlüğümüz ile özgürlüğümüze verdiğimiz önemi göstermektedir.

    6-Bizce bir motorcunun fabrikadan çıkan şekliyle motorunu benimsemesi ve kullanması, motora kendinden bir şey katmaması, özgürlük ve özgünlükle bağdaşmamaktadır. Esasında standart motorlarda istenmese bile, belli bir zaman sonra kişiye özel değişiklikler oluşmaktadır. Aynı model, hatta arka arkaya üretilmiş iki motorun sesi kullanıcılarına, bulunduğu iklime göre değişiklik gösterebilmektedir. Çünkü her insanın sürüş tarzı, vites geçirmedeki, frenlemedeki sertlik-yumuşaklığı, devirli kullanma biçimi vs. motoru o kişiye özel hale getirmektedir.

    7-Chopper kullanım tarzı olgunluk ve hoşgörüyü de simgelemektedir.

    8-Chopper motorlarda görsellik de ön plandadır. Genelde diğer tür motorların kaporta, direksiyon ve egzoz siteminde çok büyük farklılıklar bulunmamaktadır. Oysa chopperda değişikler ve yenilikler daha ön planda olup, bunlar görsellik ve ses bakımından dikkat çekici olmaktadır.

    9-Chopper bir olgunluğu da temsil etmektedir. Özellikle racing motor kullanırken trafikteki araçların tutumu ile chopper kullanırken araçların tutumunda farklılık olmaktadır.

    Yukarıda açıkladığımız ve açıklayamasak ta hissettiğimiz nedenlerle, yaşam tarzımızı chopper olarak belirledik. Ancak diğer tarz motor kullanımlarının da ayrı bir haz ve heyecan verdiğini unutmamak gerektiğini ve tüm iki teker sevdalılarıyla aynı duyguya sahip olduğumuzu da ifade etmek isteriz…

Gemlik Choppers Kulübü üyesi olabilmek için hangi kriterlere sahip olmak gerekli?

  • Öncelikle motor kullanıcısı olması gerekli. Club kardeşliğini kurallarını aşılayabilmemiz ve toplu sürüşlere, club içerisindeki uyumunu görebilmemiz icin altı aylık bir prospeklik sürecimiz var, prospek kabulü kulübün ortak kararıyla yapılmakta...

Gemlik Choppers Kulübün Kuralları  Nelerdir?

  • Kesinlikle katı kurallarımız var. Yeleğe saygısızlık ve kulübün birliğini bozmaya yönelik davranışlar  ayrıca trafik kurallarına aykırı sekilde sürüş yapmak özellikle kasksız kesinlikle kabul edilemez..

- Gemlik Chopper Kulübü Yönetim Kadrosu - 

  • Başkan
    Tahsin erfilibeli

    Başkan yrd.
    Cihan kuş

    Disiplin kurulu
    Batuhan akan

    Organizatör
    leyla altındağ

    Road kaptanı
    Erhan günay

Güncelleme Tarihi: 22 Ekim 2015, 09:18
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner27

banner23