Bursa Sanayicileri ve İşinsanları Derneği (BUSİAD) Yenilikçilik ve Yaratıcılık Uzmanlık Grubu tarafından, bu yıl çevrim içi olarak düzenlenen 11. Yenilikçilik ve Yaratıcılık Sempozyumu’nda “E-Ticaretin Bugünü ve Yarını” tartışılırken, katılımcılar, e-ticaretin büyüyerek gündelik hayatta daha çok yer aldığı konuşuldu. BURDA(İGFA)- Sempozyumun açılışında konuşan BUSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Hadi Türkay, Türkiye’nin ikinci SİAD’ı olan BUSİAD’ın son dönemde, gençlik, kadın, dijital dönüşüm, yeşil ekonomi ve eğitim konusundaki çalışmalara ağırlık verdiğini söyledi.
Sempozyumun moderatörlüğünü yapan KPMG Türkiye Danışmanlık Bölüm Başkanı Emin Alper Karaçar, Kara Cuma’da 10 milyar liralık bir satış hacmi beklendiğini vurguladı.
'350 BİN E-TİCARET YAPAN İŞLETME VAR'
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, Türkiye’de e-ticaretin payı 0,1’lerden damlaya damlaya büyüyordu. Ta ki pandemi öncesinde yüzde 6’lara gelene kadar. Ama çok da ciddiye alınmıyordu. Yatırım yapanlarla yapmayanlar arasındaki fark da açıldı. Rakamlarla bakarsak, KOBİ’ler daha hazırlıksızlardı.
Pandemi öncesinde 70 bin tane e-ticaret yapan işletme vardı. Bu sene Haziran ayında bu rakam 350 bin. Bir KOBİ geleneksel kanalları kapandığı için büyük pazar yerleri, tüketiciye ulaşmada büyük bir fark yarattı. Büyük e-ticaret platformları da KOBİ’lere hazır altyapılarını sundu ve tüketiciyle buluşmasını sağladı. Artık, dijital tüketiciyi düşünmek zorundayız. Toplam ticaretin yüzde 19,7’u e-ticaretten" ifadelerini kullandı.