Son 10 yılda yakaladığı başarı ivmesi ile göz kamaştıran Marmarabirlik’in 2017/2018 İş Yılı Olağan Genel Kurulu yapıldı.
Kooperatifleri temsilen 251 Birlik Temsilcisinin katıldığı Genel Kurulda Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, geleceğe yönelik önemli mesajlar verdi. Asa, “2019 Yılında aldığımız ürünün tamamını satarak 600 milyon TL ciro elde etmeyi ve stoklarımızı azaltmayı hedefliyoruz. Gelecek nesillere daha güçlü bir Marmarabirlik bırakmak için ekibimizle birlikte var gücümüzle çalışıyoruz. Marmarabirlik sayesinde Kooperatifçilik yükselen bir değer olmuştur” dedi.
251 Birlik Temsilcisi katıldı
Son 10 yılda değişim, dönüşüm ve planlı büyüme hedefi ile fark yaratan Marmarabirlik geleceğe umutla bakıyor. 65 Yıllık geçmişi 32 bin ortağı ile global marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Marmarabirlik’in 2017/2018 İş Yılı Olağan Genel Kurul toplantısı gerçekleştirildi. Başköy tesislerinde yapılan Genel Kurula, Bakanlık Temsilcileri, Birlik Yönetim Kurulu Üyeleri, Marmarabirlik’e bağlı 8 Kooperatif Başkan ve Yöneticileri ile 251 Birlik Temsilcisi katıldı. Marmarabirlik’in Yönetim Kurulu faaliyet raporu, bütçe ve çalışma programı oybirliği ile kabul edildi. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, genel kurulda yaptığı konuşmada Birliğin dünü, bugünü ve hedefleri ile ilgili önemli mesajlar verdi.
Marmarabirlik örnek oldu
Marmarabirlik sayesinde ülkemizde kooperatifçiliğin yeniden yükselen bir değer haline geldiğine vurgu yapan Hidamet Asa, ”Değişen vizyonu ve misyonuyla, yakalanan başarı ve ilklerle Türkiye’ de zeytin üreticilerinin yeniden yeşeren bir umudu olmuştur. Bu gurur hepimizindir. Faaliyet alanımız dışında diğer bölgelerdeki zeytin üreticileri ürününü satacak yer bulamazken, Marmarabirlik, ortaklarının güvencesi ve sigortası olmuştur. Bu başarının temelinde ekip çalışması vardır. Başarıya ulaşmak için ilk önce inanmak gerekir.
Birlik Yönetim Kurulu olarak Marmarabirlik’i daha güvenli yarınlara taşıyacağımıza inancımız tamdır” dedi.
2017/2018 Ürün alım kampanyası ve ödemelerle ilgili olarak dikkat çeken açıklamalar yapan Asa,” Ürün alım kampanya öncesinde ortaklarımızdan 70 bin ton rekolte beyanı alınmıştı.Bu zor yıla rağmen Marmarabirlik üreticisinin yüzünü güldürmüş, üzerine düşenin fazlasını yapmıştır. Piyasa koşullarının üzerinde bir fiyatla, son havuz dolana kadar ürün alımlarına devam edilmiş olup, kampanya sonunda 51 bin 500 ton ürün alımı gerçekleştirilmiştir.
Ürün bedeli 352 milyon TL tutarın; %60’ı peşin
%20’ si 25 Ocakta olmak üzere %80 ‘i ödenmiş ve kalan %20’ lik dilimin Mayıs sonunda ödeneceğini söylemiştik. Yaptığımız planlama kapsamında kalan ürün bedellerinin tamamının 10-15 Mayıs 2019 tarihleri arasında ödeneceğini buradan belirtmek isterim. Bu kampanya dönemi Marmarabirlik’in kıymetinin bilindiği bir yıl olduğunu düşünüyorum
“ dedi.
Yüksek rekolte beyanı vermek çözüm değildir
Üreticilere de seslenen Başkan Hidamet Asa şunları söyledi: “Ortaklarımız şunu asla unutmamalıdır.Aslında geçtiğimiz yıl piyasa koşullarında fiyat artışı yoktu.
Marmarabirlik olarak bu zor dönemde üreticilerimize destek olmaya çalıştık.
Eğer bir önceki yıl fiyatlarından ürün almış olsaydık,
bugün ürün bedelleri ödenmiş ve ortaklarımıza da borcumuz kalmamış olacaktı. Geçtiğimiz yıl yaşanan sıkıntılar sebebiyle birçok ortağımız: “Ben bu sene ana taahhüdüme kadar rekolte beyanı vereceğim.”demektedir. Siz ne kadar rekolte beyanı verirseniz verin, Marmarabirlik’ in bir alım planı vardır. Hesap yapılırken, depo kapasitesi göz önüne alınarak ve kooperatife 5 yıl boyunca teslim ettiğiniz ürüne bakarak tahsisat miktarı belirlenmektedir. Ne kadar ürün verdiyseniz o kadar daha fazla ürün teslim etme hakkı kazanmış olursunuz.
Onun için yüksek miktarda beyan vererek Kooperatiflerimizi zor duruma düşürmeyelim, kilitlemeyelim”
Hedef aldığımız ürünün tamamını satmak
“2019 yılı Marmarabirlik için bir dönüm noktasıdır” diyen Başkan Hidamet Asa,”İki yılda 102 bin ton ürün alınmış ve ortaklarımıza 642 milyon TL ödeme yapılmıştır. Marmarabirlik, iki yıl üst üste 51.500 ton ürün alarak kurulduğu tarihten bugüne en yüksek miktardaki alımını gerçekleştirmiştir.
Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak kendimize yeni bir yol haritası ve hedef belirledik.
2019/2020 Ürün alım kampanyasında üreticilerimizi mağdur etmeyeceğimizi, satış olarak ta
alınan miktar kadar ürünü satmayı hedefliyoruz. Üreticimizin derdine derman olmak istiyoruz” dedi.
İlklere imza attık
Marmarabirlik’ in Marka Destek programına alınarak Türkiye’de de bir ilki gerçekleştirdiklerini belirten Asa, M.Birliğin imza attığı diğer ilklerleri de şu şekilde sıraladı:
- Zeytin üzerine Dünyada İlk Lisanslı Depoculuk
- Kendi öz kaynakları ile ilk defa, 17 milyon TL kar payı dağıtımı
- Ayrıca ilk 500 sanayi kuruluşu içinde 347. Sırada yerini almıştır.
- Zeytin ve zeytinyağı ihracatında 5 kez birincilik ödülü alınmış olup
- Marmarbirlik Turquality Marka Destek Programına giren ilk Kooperatif olmuştur.
- Her yıl karlılığını arttıran
- İlk az tuzlu zeytini üreten,
- İlk kuru sele üretim yapan,
- İlk katla-yağla ürünümüzle
- ‘tane tane’ zeytin sloganıyla ilk 20 gramlık ürünü piyasaya sunan,
- Ayrıca kurulduğu tarihten bugüne ilk defa Milli Savunma Bakanlığı ile protokol imzalayan ve Mehmetçiğimizin kaliteli zeytin tüketmesini sağlayan bir kurum olmanın gururunu yaşıyoruz.
Yakaladığımız başarının temelinde;Üreticinin alın terine ve emeğine duyulan saygının olduğunun bilinmesini isterim.
Hedeflerimizi yüksek tuttuk
“Bundan sonra zirvede kalıcı olmak istiyoruz” diyen Başkan Hidamet Asa, Marmarabirlik’in gelecek yıllardaki hedefleri ile ilgili olarak şunları kaydetti:
-Tüm resmi kurumlara ürün tedarik eden bir kurum olmayı,
-Üretici ortaklarımıza yapmış olduğumuz destekleri daha da arttırmayı,
-Daha çok almayı, daha çok satmayı, Marmarabirlik’ i geleceğimize güvenle taşımayı,
-Ortaklarımıza eğitimler vermeyi ve sorunlarına bilimsel olarak çözüm üretmeyi,
-Ortaklarımızın üretim maliyetlerini düşürmek amacıyla;
-Organik gübre üretmeyi,
-Yeşil zeytin ihtiyacımızı karşılayacak şekilde yeni bir tesis kurmayı,
-Almanya’ nın Köln şehrinde lojistik süresini kısaltmak amacıyla depolama tesisi kurmayı, depolama ve paketleme tesisi kurmayı
-Ar-GE laboratuarı ile toprak ve yaprak analizi yapacak şekilde ortaklarımıza hizmet vermeyi,
-E-ticaret satışlarımızı arttırmayı,
-AR-GE yatırımlarını arttırmayı,
-Sosyal Sorumluluk projelerimize önem vermeyi,
-2023 hedefimizle, yılda 70 bin ton ürün almayı,
-Yine 2023 hedefimizle, yılda 50 bin ton ürün satmayı,
-1 milyar Lira ciroya ulaşmayı,
-54 ülkeye yaptığımız ihracatımızı,
8 bin tonlara ve 30 milyon dolarlara çıkarmayı hedefliyoruz.
Güncelleme Tarihi: 21 Nisan 2019, 11:00