Gemlik, Nilüfer, Bademli, Uludağ ve Karagöz Rotary kulüpleri, Bursa'daki 3 lisede 'Akran Arabuluculuk Projesi'ni uygulamaya koydu. Projenin yaygınlaştırılması hedefleniyor. Proje yürütücüsü olan Nilüfer Rotary Kulübü Üyesi Ertuğrul Çelik, hedeflerinin toplumsal barışı tesis etmeye okullardan başlamak olduğunu söyledi.
Proje Gemlik'te Uludağ Üniversitesi Gemlik Yerleşkesi Asım Kocabıyık Kültür Merkezinde düzenlenen "Akran-Arabuluculuk" Semineri Uludağ Üniversitesi Hukuk Topluluğu'nun katılımları ile başladı.
Çelik projeyi uygulamaya bu yıl Tophane, Atatürk ve Mimar SinanEndüstri Meslek Liselerinde başladıkları söyledi. Çelik, önce okullardaki tüm öğrencilerinin katılımıyla yapılan seçimde okulların nüfusuna göre 40 veya 60 öğrencinin 'Akran Arabulucu Komitesi'nde görevlendirildiğini belirtti. Arabuluculuk kanununun 2013 yılında yürürlüğe girdiğini hatırlatan Ertuğrul Çelik, "Kanunun amacı hukuki anlaşmazlıkların arabuluculuk kurumu tarafından çözüme kavuşturularak, mahkemelerin yükününün hafifletilmesi. Biz de okullarda uyguladığımız projede aynı mantıktan yola çıktık. Öğrenciler arasındaki anlaşmazlıkların tatlıya bağlanmasına yardımcı olmayı hedefliyoruz. Bu sayede okullardaki disiplin olaylarının azaltılıp eğitim kalitesinin artmasını hedefliyoruz" dedi.
Ertuğrul Çelik, projenin İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Abbas Türnüklü'nün danışmanlığında yürütüldüğünü anlattı. 2440. Bölge Federasyonu Başkanı Dr. Reha Akın da, Bursa'daki 2. Grup Rotary Kulüplerince hayata geçirilen projenin ülke çapında yaygınlaştırılması gerektiğini söyledi. Akın şu bilgileri verdi: "Öğrencilerden aralarındaki anlaşmazlıkların çözümü için şiddet ya da başka yollar yerine önce arabuluculara başvurmalarını isteniyor. Arabulucular anlaşmazlığa düşen öğrencileri tefriş ettiğimiz odalarda bir araya getiriyorlar. Öğrenciler burada problemin kaynağını ve nasıl çözeceklerini konuşuyorlar. Arabulucu onlara asla nasihat vermiyor. Sadece ne istediklerini, sorunu nasıl sorun aşabileceklerini görmelerini sağlayan sağlayacak sorular soruyor. Öğrenciler o görüşmede konuşulanların saklı kalacağını bildiklerinden çok rahat konuşuyorlar böylece sorunlar büyümeden çözülüyor. İlk başta bazı öğrenciler dirense de öğretmenlerin yönlendirmesi ve ara bulucuların bir kaç olayı çözmesinin ardından sistem oturmaya başladı."
Güncelleme Tarihi: 20 Aralık 2015, 00:29