Memur- Sen ve Eğitim Bir- Sen Gemlik Temsilcisi Halil Gemici 2017-2018 Eğitim öğretim yılının açılışı nedeniyle yayınladı.
Mesajda Yeni eğitim öğretim yılının öğrencilerimize, velilerimize öğretmenlerimize ve bütün okul idarecilerimize hayırlı olsun’ dedi.
“MEB’in yaptığı son uygulamalardan anlaşılıyor ki bakanlık içerisinde birileri tarafından darbe girişimi devam ediyor” vurgusu yapan Gemici’nin açıklaması şu şekilde:
Gemlik’te 28 ilkokul+ortaokul,25 ortaöğretim ve 28 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde18 bini aşkın öğrenci ve binin üzerinde öğretmenle eğitim öğretim başlanması nedeniyle Eğitim Bir Sen Gemlik Temsilcisi Halil Gemici açıklamalarda bulunarak yeni eğitim öğretim yılının hayırlı uğurlu olmasını diledi.
Eğitim Bir Sen Gemlik Temsilci Halil Gemici 18 bini aşkın öğrencinin eğitim öğretime başlayacağı Gemlik’te bütün öğrencilere, velilerine ve binden fazla öğretmenin eğitim öğretime başlaması nedeniyle yayınladığı mesajda İlçemizde eğitim ve öğretimini her geçen yıl hem fiziki hem de akademik olarak daha üst noktalara çıktığına işaret ederek ‘Gemlik ilçemizde eğitimin başarısı ve çok daha güzele mekanlarda öğrencilerimizin okullarına devam etmesi için çaba harcayan İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Duran başta olmak üzere Şube müdürlerimiz, okul idarecilerimiz,öğretmenlerimiz ve bizlere desteklerini esirgemeyen velilerimize çok teşekkür ediyoruz. Ayrıca Eğitime her türlü desteği veren başta Gemlik Belediyesi olmak üzere bütün gönüllü kuruluşlarımıza da şükranlarımızı sunuyoruz dedi.
Eğitim Bir-Sen Gemlik temsilcisi Halil Gemici Yeni eğitim öğretimin yılının köklü sorunlara köklü çözümlerin getirildiği bir dönem olması temennisinde bulundu.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yaptığı son uygulamaları eleştiren Halil Gemici “MEB’in yaptığı son uygulamalardan anlaşılıyor ki bakanlık içerisinde birileri tarafından darbe girişimi devam ediyor” diyerek, konuşmasına şöyle devam etti: “Özellikle okulların açıldığı bir dönemde İngilizce kitapların toplatılması Türkçe kitaplarındaki bir karikatürden dolayı o sayfanın çıkartılması bu kitapları hazırlayan komisyonlar kim tarafından seçiliyor? Bakanlığa nasıl gönderiliyor? Eğer sakıncalı ise bu resimleri kimler bu kitaplara koyuyor? Kimsenin haberi olmuyor dağıtılıyor ve sonunda da okullara geldikten sonra bu resimler ortaya çıkıyor. Hatta karikatürist, ‘bana sorsaydılar ben o karikatürlerin kitaplara konmasını istemezdim’ diyecek kadar açıkça ifade ediyor. Ama maalesef hem illerde hem bakanlıktaki kitap komisyonundaki öğretmenlerin dikkatle incelenmesi gerekiyor. Nasıl ki ÖSYM’de büyük bir yanlıştan dolayı, ÖSYM Başkanı istifa ediyorsa MEB’de bu işleri organize eden kişiler kimse kamu huzurunda hesap vermesi gerekiyor.”
“ENERJİ VERİMLİLİĞİNİN NERESİ VERİMLİ”
Açıklamasında Milli Eğitim Bakanlığı’nın okullarda başlattığı enerji verimliliği ilgili projeye de değinen Halil Gemici, “Örnek olarak gösterilen projenin hala neresinin örnek olduğunu anlamış değiliz. Çünkü bu enerji verimliliği ile ilgili MEB’de 50’ye yakın istihdam edilen çalışanlar var. Bu elli kişinin getirisi ve götürüsü ne hesaplanmadı mı?
Ayrıca bu enerji verimliliğinin de ne kadar verim elde edilmiş bunun istatistiki bilgisi hiçbir zaman açıklanmadı. Hem enerji verimliliği deniliyor hem de iki iş yapılıyor. Bir okulda sıkıntı varsa tespit komisyonu geliyor. Yaptığı tespit için para alıyor. Eksiklerin belirlenmesinin ardından yapılacak işleri de akredite edilmiş kurum ya da şirketlere yaptırmak zorunda kalınıyor. Örneğin tespit sonucunda akredite şirkete gittiniz size 5 bin TL masraf çıkardı. Farklı şirkete aynı şeyleri 2 bin TL’ye yaptırabileceksiniz. Fakat yaptırmanıza izin verilmiyor. Burada bir anlaşmazlık var. Bunun hesabının verilmesi gerekiyor. Bu enerji verimliliğinin İl Milli Eğitimi’ne ne kadar verim sağladığını ne kadar kazanım sağladığını açıklanmasını biz buradan bekliyoruz” diye konuştu.
SORUNLARIN ÇÖZÜME KAVUŞTURULMASINI ÜMİT EDİYORUZ”
Köklü sorunlara köklü çözümlerin getirilmesi gereken bir dönemin eşiğinde olduklarını belirten Halil Gemici, “Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu kritik dönemlerde her anlamda sürdürülebilir politikalar benimsemesi, belirleyeceği politikalar öncesinde eğitimin paydaşlarıyla istişare etmesi, eğitimin sorunlarının çözümü için çok önemlidir.
Eğitim konusundaki başlıca sorunlardan biri olan 100 bine yakın öğretmen ihtiyacı, atama bekleyen 300 bin öğretmen adayının varlığı, insan kaynaklarının yerli yerinde kullanılmasını engelleyen alışkanlıklar, uzun vadeli planlama gerektiren önemli hususlardır. Bunun yanında, başta öğretmenler olmak üzere, eğitim çalışanlarının kronikleşmiş sorunlarının çözümünün de en az öğretmen ihtiyacının karşılanması kadar zorunlu olduğu açıktır. Bunlara ek olarak, mülakatlı sözleşmeli öğretmenlik uygulamasının yeniden hayata geçirilmesi, erkek kamu görevlilerine dayatılan kılık-kıyafet zorunluluğu, çerçeve yönetmelikteki bazı antidemokratik yaptırımlar yüzünden kamu görevlilerinin yaşadıkları mahrumiyetler, öğretmenlerin kariyer basamaklarına ilişkin yaşadıkları belirsizlik, ek ders esaslarındaki adaletsizlikler, öğretmen açığı, eğitim çalışanlarının atama ve yer değiştirme süreçlerinde yaşadıkları sorunlar, yönetici görevlendirme süreçlerinde mahkeme kararlarının doğurduğu sıkıntılar gibi, çözüme kavuşturulması gereken hususların 2017-2018 eğitim-öğretim yılı içerisinde aşılmasını ümit ediyor ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bazı önemli başlıklar için çağrıda bulunuyoruz” dedi.
Halil Gemici, Milli Eğitim Bakanlığı’na iletmek istedikleri sorunları ve çözüm önerileri şöyle sıraladı:
Okulların temizlik elamanı sorununu köklü olarak çözülmelidir.(İşkur dan İlçe Milli Eğitime Müdürlüklerine verilen temizlik elemanı sayısında adaletli davranılması)
Kazanma ve kaybetme nedeni açıklanamayan mülakatla öğretmen alımı son bulmalıdır.
İstihdamda güçlük çekilen yerlerde teşvik sistemi hayata geçirilmelidir.
Tüm öğretmen ihtiyacı kadrolu olarak karşılanmalıdır.
Ders kitapları ve yardımcı kaynaklar hazırlanırken özen gösterilmelidir. Okulların bütçe sorunu ivedilikle çözüme kavuşturulmalıdır.
Kalıcı bir yönetici görevlendirme sistemi kurulmalıdır.
Mağduriyet oluşturan öğretmenlerin yer değişikliği sorununa kalıcı çözüm getirilmelidir.
Öğretmenlik mesleği için adil bir kariyer sistemi geliştirilmelidir.
Ek ders esaslarındaki adaletsizlik sona erdirilmeli, ders ücretleri artırılmalıdır. Açık öğretim liseleri başarısız öğrenci deposu olmaktan çıkarılmalıdır.
Stratejisi olmayan ‘Öğretmen Strateji Belgesi’ yeniden ele alınmalıdır. Öğretmenleri geren değil, geliştiren planlamalar yapılmalıdır.
Bunun yanında öğretmenler rotasyon değil, motivasyon bekliyor.
Kılık-kıyafet özgürlüğü darbe kalıntısı yönetmeliğin boyunduruğundan kurtarılmalıdır.”
Sendika olarak, yeni dönemin daha rahat, aydınlık, umut dolu gelişmelere vesile olmasını dileğinde bulunan Gemici, “Her birimiz yeni eğitim döneminin heyecanını görevimizin idrakinde bir sorumlulukla yaşayabiliriz, yaşamalıyız. İnsanları eğitimli, bilgi ve yüksek değerlerle donatılmış Yeni Türkiye’nin gerçek anlamda yolunu, ufkunu açacak bir eğitim düzenine kavuşma heyecan ve beklentisi ile yeni eğitim-öğretim yılının hayırlara vesile olmasını diliyoruz” şeklinde konuştu.
Gemici son olarak bu hafta itibariyle okullarımızda göreve başlayan 25 idareciyi de kutlayarak başarılar diledi.