banner47

Egeli hazır giyim ihracatçılarında hedef 1,6 milyar dolar

banner51
Egeli hazır giyim ihracatçılarında hedef 1,6 milyar dolar

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2021 yılını yüzde 14 artışla 1 milyar 489 milyon dolar ihracat performansıyla geride bırakırken, 2022 yılı için 1,6 milyar dolar ihracat hedefledi.İZMİR (İGFA) - Türkiye’de İhracatçı Birlikleri arasında sürdürülebilirlikte öncü olan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2021 yılını yüzde 14 artışla 1 milyar 489 milyon dolar ihracat performansıyla geride bıraktı.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, Türkiye geneli hazır giyim ihracatının 2021 yılında, 2020 yılına göre yüzde 18 artışla 20,2 milyar dolar olarak gerçekleşirken, 2019’un aynı dönemine göre yüzde 14 arttığına değindi.

Türkiye genelinde sektörel ihracatta öne çıkan ilk 5 ülke Almanya, İspanya, İngiltere, Hollanda ve Fransa olurken, EHKİB ihracatı ise 1 milyar 489 milyon dolar seviyesinde gerçekleştiğini kaydeden Başkan Sertbaş, "İhracatımız 2020 yılına göre yüzde 14, 2019 yılına kıyasla yüzde 13 arttı. En fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz ilk 5 ülke ise İspanya, Almanya, İngiltere, Hollanda ve ABD oldu. İhracat hedefimize ulaşmamızda tasarıma yaptığımız yatırımın payı büyük. Türkiye’nin en katma değerli ihracat yapan sektörleri arasındayız. 2021 yılı Türkiye geneli ihracat birim fiyatı 13,3 dolarken 2021 yılı EHKİB ihracat birim fiyatı 16,9 dolar olarak gerçekleşti. Sektörümüzün birim fiyatları Türkiye ortalamasının oldukça üzerinde seyrediyor" dedi.

2022 yılındaki hedeflerinden de bahseden Sertbaş, firmaların sürdürülebilir alt yapısını güçlendirmek amacıyla çalışmalara devam edeceklerini söyledi.

"Birliğimizde istihdam ettiğimiz çevre mühendisimiz tüm üyelerimize birebir olarak danışmanlık hizmeti verecektir" diyen Sertbaş, "Bu doğrultuda firmalarımızın hepsinin karbon ayak izlerini hesaplama, sera gazı emisyonlarını azaltma, atık yönetimi gibi konularda çalışmalarına devam verilecektir. EHKİB olarak Sürdürülebilirlik alanında yürüttüğümüz UR-GE projemizin faaliyetlerine devam edeceğiz. 2022 yılında da Türkiye’nin katma değeri en yüksek ihracat gerçekleştiren ve dönüşüme liderlik eden sektörlerinden biri olarak, sürdürülebilirliği odak noktamıza yerleştirip ulusal bir inovasyon gündemi oluşturmak gayretinde olacağız. Birlik olarak sürdürülebilirlik denildiğinde dünyanın önde gelen ülkelerinden İsveç, Danimarka ve Finlandiya’daki paydaşlarımızla temaslarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner27

banner23